niedziela, 16 września 2012

GLENDASAN


Tak mniej więcej wygląda północna część Glendasan z przydrożnego parkingu. Dzisiaj odwiedziłem to miejsce pierwszy raz choć przymiarki były już dużo wcześniej. Ogólnie bouldey znajdują się na samej górze, więc jest trochę podchodzenia. Posiłkowałem się topo versja 5.0 Autum 2009 by Dave, które to jest średnio dokładne. Gdzieś w połowie drogi na górę znalazłem rewelacyjny głaz, który nie został opisany. Nie wiem czy znajduje się w nowym przewodniku, jeśli nie to zdecydowanie powinien. Sam kamień posiada cztery strony i na każdej da się po wspinać.
Zachodnia strona
Na zachodniej stronie z użyciem prawego filara znajduje się boulder o wycenie 4, jest to również najłatwiejsze zejście z kamienia.
Południowa strona
Kładący się filar po lewej to około 4+ natomiast centralnie środkiem wiedzie 5. Po drugiej stronie kamienia od części południowej znajduje się również boulder o wycenie 5. Natomiast wywieszeniem od strony wschodniej znajduje się boulder startujący SS prawdopodobnie o wycenie 6a+ na zdjęciu poniżej.
Wschodnia strona
Następnie udałem się na samą górę zmierzyć się z klasykiem So it goes, klasyk niestety nie chciał puścić za to puszczała powoli moja skóra na dłoniach i palcach. Zrobiłem jedynie wersję bez skoku (So it goes to takie solidne pierdolnięcie z chwytu do chwytu) mocno na prawo. Jakieś dwadzieścia metrów w prawo zrobiłem jeszcze być może nowy boulder, a bynajmniej nie opisany o wycenie 5 SS. Tradycyjnie jak to w Irlandii nikogo nie spotkałem no może nie do końca. Za to widoki z góry rewelacyjne.
Miejscowy zwierzak
W drodze powrotnej zahaczyłem jeszcze o The Whale, tak z ciekawości jak to w ogóle wygląda. Na kamieniu znajdują się trzy przystawki, a w zasadzie dwie, gdyż jedna to otwarty projekt. Projekt nie puściła, więc zadowoliłem się boulderem o wycenie 4 i 6b. Krótki materiał filmowy z Glendasan poniżej.


GLENDASAN -KOREKTA
Tak jak wspomniał poniżej w komentarzu Dave, skała rzeczywiście znajduje się w nowym przewodniku i nosi nazwę Moby Brick. Problem na zachodniej stronie to Step Right Up 4+, północna wystawa  to również 4+ a nie jak napisałem 5. Na wschodniej części znajduje się Cold Feet 5, ja dałem wycenę 6a+ lecz startowałem z przysłowiowej dupy, czyli sit start. Problem na stronie południowej widnieje jako projekt, jak wstawiałem się ze stania i dałem wycenę 5, nawet nie wpadłem, że można to zrobić z niższych chwytów. Dołożyłem jeszcze filar po lewej o czym równieżpisałem powyżej. Jeśli chodzi o The Whale to projekt nie jest już projektem i nazywa się Ahab 6c.

2 komentarze:

  1. That block is in the guide. You grades sound about right. I was in Great Outdoors yesterday and noticed they had about a dozen guide, I thought they has sold out ages ago, so they must of found a box. You can also buy the pdf version of the guide at the shortspan, I assure you there is much more in the new guide than the old one you are using....

    OdpowiedzUsuń
  2. Tkanks Dave for your comment. I saw and I kept the new guide im my hand, it is really good job.

    OdpowiedzUsuń